EFT - Stressihoito | Relaxion
hieronta, fysioterapia, työhyvinvointi, shindo, kaarina, juiceplus, bemer, OMT-fysioterapia, fasciakäsittely, valmennus, shindo-ohjaus, ryhmänohjaus, työhyvinvointipalvelut,
17631
page-template-default,page,page-id-17631,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_popup_menu_push_text_right,vss_responsive_adv,vss_width_768,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

EFT – Stressihoito

Miltä tuntuisi oppia vapauttamaan itse omia tunne jumejaan ja stressejään helposti ja melkein missä vain? Maailma on toki täynnä erilaisia keinoja, ja yksi ihan tieteellisestikin tutkittu menetelmä on EFT Tapping (Emotional Freedom Techniques).

EFT on sekä itsehoitoon että terapeuttiseen käyttöön suunniteltu tunteiden vapauttamis- ja stressinpurkumenetelmä, jossa energia- ja meridiaanioppia yhdistetään kehotietoiseen, hyväksyvään läsnäoloon sekä terapeuttiseen työskentelyyn.

EFT-prosessin lähtökohta on se, että tunnistat sinussa tapahtuvia tuntemuksia oman kehosi kautta. Me kaikki saatamme ajoittain tai jatkuvasti tunnistaa epämääräistä pahaa oloa, jolle ei tunnu löytyvän mitään erityistä syytä. Mitä me sitten tyypillisesti teemme tällaisessa tilanteessa?

Saatamme joskus pyrkiä ensisijaisesti väistelemään tätä epämukavuutta vaikkapa ryhtymällä suorittamaan jotakin, sukeltamalla nettiin tai kävelemällä jääkaapille. Siinäkin hetkessä teemme parhaamme juuri senhetkisillä voimillamme, mutta mikä voisi auttaa meitä kohtaamaan tämä epämukava tuntemus ja ymmärtämään, ettei ole vaarallista olla tässä epämukavuuden olotilassa, hetken aikaa.

Sama tapahtuu usein kiputuntemusten kanssa. Kipu on useimmiten epämiellyttävä kokemus, jota emme haluaisi tuntea. Kivussa on siis aina emotionaalinen osa, joka saa meidät tuntemaan ja suhtautumaan tietyllä tavalla kipuun. Kipu voi pahimmillaan lamauttaa meidät toimintakyvyttömiksi ja turruttaa kehomme kaikki muut tuntemukset. Tai lievemmässä kivussa pyrimme olemaan välittämättä kivusta suuntaamalla huomiomme muualle – tai ottamalla kipulääkkeen ja jatkamalla päivää kuuntelematta kivun viestiä.